Badia del Vallès ha aplegat més d'un miler de persones durant la celebració del Carnaval 2013, un fet que ha suposat un gran èxit de participació durant els tres dies del cap de setmana carnestoltesc. L'originalitat i la imaginació en les disfresses dels més petits i grans ha dibuixat, un any més, multitud de somriures arreu de la ciutat.
El tret de sortida , i la novetat d'enguany, va tenir lloc durant la tarda de divendres, 8 de febrer, amb la celebració del Carnaval a la Sala Roja del Casal de Joves. La festa, organitzada pel servei de Joventut, els adolescents de la ciutat, amb la col·laboració de l'AIGMB, va comptar amb l'actuació de diversos grups de música i de ball.
Durant la tarda de la jornada posterior, dissabte 9 de febrer, va tenir lloc la tradicional rua del Carnaval Popular. Un total de 20 comparses inscrites van recórrer els carrers badiencs, acompanyades en tot moment per multitud de persones que a pesar del fred van concórrer als carrers de la ciutat. La rua va finalitzar al Complex Esportiu, on es van aplegar més d'un miler de persones que van ballar fins gairebé la mitjanit .
Sota l'animació d'un Showman es va celebrar el Concurs de Disfresses que se celebra cada any. L'alcaldessa Eva Menor, el regidor de Cultura i Esports, Antonio Rodríguez i la regidora de Benestar Social, Igualtat, Gent Gran, Salut i Hàbits Saludables, Montserrat Carbonell, van ser els encarregats de lliurar els premis. Els membres de l'entitat Virgen del Rocío, que anaven disfressats de “Aztecas Marchosos” van guanyar el premi a la millor comparsa i l'entitat Can Sanfeliu van obtenir el segon premi amb “La Gran Calçotada”.
Els dos següents premis van ser d'una banda per a la comparsa més divertida: “Bob Esponja y amigos” i de l'altra, a la millor disfressa individual, “L'home cavall”. Tots els guanyadors i guanyadores van rebre un lot de productes en forma de paneres.
La jornada del diumenge, 10 de febrer, va començar amb la tradicional xocolatada, seguida de l'animació del grup Rovell d'Ou. La novetat de la jornada va ser la batucada Arritmia que va fer ballar a petits i grans. Després de la tradicional desfilada, l'alcaldessa, Eva Menor, i el regidor d'Esports i Cultura, Antonio Rodríguez, van lliurar els premis d'aquest Carnestoltes Infantil i Familiar. La millor disfressa infantil va ser la d'un nen disfressat de “Patates fregides”, i la millor disfressa familiar per “La família Angry Birds”. Els premis van ser un lot de productes Abacus i una invitació per a tota la família per passar un dia sencer amb els artistes de TOTCIRC.
A banda, els paradistes del Mercat Municipal també van celebrar el Carnestoltes durant la jornada del divendres, i les dues Llars d'Infants, La Llavor i La Mainada, van fer rues per iniciativa pròpia pels carrers del municipi.
Carnaval Jove
La Sala Roja del Casal de Joves va comptar amb gairebé dos centenars d'assistents durant la celebració del Carnaval Jove que va tenir lloc el divendres 8 de febrer.
El Carnaval Jove es va celebrar a ritme de música i ball, de la mà de les actuacions de : Only Dance, Alba de Juan, Flow Cats, El rap d'Alerta Flow, Las Sinay, Socio Rü i Warhar& Silva. La nota d'humor, va ser a càrrec d'en Joel Almirante, que va a fer un monòleg sobre situacions quotidianes.
En finalitzar les actuacions es va deixar el micròfon obert perquè tots i totes de forma espontània poguessin intervenir en “free style”.