Ahir, 31 de juliol, es va celebrar l'ultima sessió plenària abans de les vacances d'estiu, on es van debatre diversos punts de l'ordre del dia.
Per unanimitat es va aprovar un pla de recolzament a l'alimentació infantil que insta al Govern de la Generalitat a adoptar mesures i recursos suficients per garantir que les famílies amb menors al seu càrrec, que es trobin en situació de necessitat, tinguin cobertes les seves necessitats bàsiques d'alimentació. Per tal de prevenir situacions d'extrema vulnerabilitat social, aquest pla inclourà els mecanismes necessaris perquè des de la finalització del curs en el mes de Juny, estiguin disponibles els serveis de menjador infantil en els centres escolars.
En aquest sentit, la proposta també insta al Govern de la Generalitat a garantir les beques menjador, per al proper curs 2014-2015, per tal que aquells infants de les famílies que no puguin fer front al pagament del menjador escolar, la tinguin garantida cobrint el 100% del seu cost.
Un altre punt que també es va aprovar amb el recolzament de totes les forces polítiques, va ser una proposta d'acord, proposada inicialment per ICV-EUiA i consensuada per la Junta de Portaveus, en contra de la nova ofensiva militar per part de l'estat d'Israel sobre territoris palestins.
Darrerament s'està vivint una nova ofensiva militar per part del govern israelià sobre el mur construït per Israel en els territoris ocupats de Palestina, un fet que significa un nou exponent del sistema d'apartheid imposat pel govern israelià . La Comunitat internacional, en aquest sentit, es manté silenciosa en front de la massacra contra el poble palestí.
La proposta d'acord es solidaritza amb el poble palestí i condemna enèrgicament l´ús de la força de la guerra contra la població civil. Per això, s'insta a la Diplomàcia Europea, a les Nacions Unides, als Governs català i espanyol i al Parlament de Galícia, a pressionar Israel per tal que cessi els atacs, l'ofensiva militar i s'aixequi el bloqueig sobre Gaza. També es sol·licita el trencament de relacions institucionals, comercials i acadèmiques impulsades tant pel Govern de Catalunya i Espanya, amb el Govern d'Israel, el sector militar i de seguretat israelià, que té una relació amb l'ocupació dels territoris palestins, incloent els assentaments il·legals.
En un altre sentit, es va debatre intensament un altre punt de l'ordre del dia, que es va aprovar amb els vots a favor del PSC, l'abstenció del PP i CiU i els vots en contra de l'AEB i ICV-EUiA, sobre l'aprovació de l'adjudicació del servei de neteja de les dependències municipals.
L'acord inclou l'adjudicació del Servei a l'empresa LA BRUIXA NETEGES GENERALS I MANTENIMENTS SL, com a oferta més avantatjosa per un import total anual de 484.942,83 euros, i 101.837,99 euros d'IVA, sumant un total anual de 586.780,82 euros.
L´últim punt aprovat en el Ple, amb tots els vots a favor, menys l'abstenció d'ICV-EUiA va ser l'aprovació inicial del reglament de funcionament i règim intern del Casal d'Avis.