www.badiadelvalles.cat
L'Ajuntament de Badia del Vallès ha posat en marxa el Servei de Mediació Comunitària, per gestionar i també prevenir conflictes de convivència. Ubicat a la primera planta de l'Edifici El Molí (Av. Costa Blava, s/n), el servei funciona en horari de matí i tarda, per facilitar que la ciutadania pugui contactar amb ell. El telèfon és el 93 729 46 51.

L'horari d'atenció és:
Matins: Dilluns, dimecres i divendres, de 9 a 11 hores
Tardes: Dilluns, dimarts i dijous, de 16 a 20 hores

A banda del telèfon, pots posar-te en contacte amb el Servei de Mediació emplenant el tràmit específic que tens a la teva disposició en la secció Tràmits destacats, de la Seu Electrònica de l'Ajuntament: https://badiadelvalles.sedelectronica.es/

També et poden adreçar al Servei de Mediació des de l'Oficina d'Atenció Ciutadana o altres àrees de l'Ajuntament.

El Servei de Mediació Comunitària, que compta amb dues mediadores, atendrà qualsevol conflicte derivat de les relacions personals i de la convivència, com ara:
Veïnals, sorolls, desacords en l'organització de comunitats de veïns i veïnes, dificultats de relació, etc.
A l'espai públic, ús i convivència als carrers, places, parcs,
A entitats i associacions, problemes de relació entre persones sòcies, amb altres entitats, etc.

Els objectius d'aquest servei són gestionar i millorar la qualitat de la convivència del municipi a través de la implementació de la gestió dialogada i extrajudicial de conflictes, el desenvolupament de la justícia restaurativa, i alhora, desenvolupant una prevenció activa dels conflictes a través de la difusió i promoció de la cultura de la pau i del diàleg.

Presentació del servei

L'Ajuntament va presentar el Servei de Mediació Comunitària dijous passat a la Biblioteca de Badia, amb la participació de Josep Martínez, tinent d'alcaldessa segon; Marta Solé, cap del Servei de Convivència, Diversitat i Cicle de Vida de la Diputació de Barcelona; Eva Noguera, d'esMediació, que és l'entitat que oferirà el servei, i Òscar Negredo, coordinador del Servei de Mediació de l'Ajuntament de l'Hospitalet de Llobregat.

Josep Martínez va destacar que Badia porta treballant des de 2017 per oferir solucions de mediació i dialogades per als conflictes de convivència i que la posada en marxa del Servei de Mediació és la culminació de tot aquest treball que es va iniciar amb una diagnosi sobre la convivència que indicava la conveniència de disposar d'un servei d'aquestes característiques.

Marta Solé, de la Diputació de Barcelona, va subratllar la tasca realitzada pels ens locals per millorar la convivència.

La representant d'esMediació, Eva Noguera, va animar els assistents a trucar al Servei davant de qualsevol situació que afecti la bona convivència.

Finalment, el coordinador del Servei de Mediació de l'Hospitalet de Llobregat, Òscar Negredo, va indicar que aquests serveis aconsegueixen resultats a mitjà i llarg termini i va mostrar la seva convicció que anirà bé. També va explicar les seves experiències al capdavant d'aquest servei a l'Hospitalet.

L'Ajuntament ha editat un tríptic informatiu que es distribuirà entre tota la ciutadania per presentar el Servei de Mediació. El pots consultar aquí:

Tríptic del Servei de Mediació Comunitària de Badia del Vallès

Tríptic del Servei de Mediació Comunitària de Badia del Vallès

Fitxer: Triptic_Servei_de_Mediacio_Comunitaria.pdf

Format: Acrobat-PDF
Pàgines: 2
Mida: 335.91 kB

Publicat el 29.01.2024