X
Conviu! Campanya de convivència i civisme de Badia del Vallès
Botó que mostra/amaga menú lateral
Notícies
Aprovada la tarifa plana per al transport públic metropolità que beneficia Badia del Vallès
A partir de l'1 de gener, els veïns de Badia podran desplaçar-se amb títols d'una zona en els trajectes en els quals tant l'origen com la destinació són un municipi de l'AMB.
Afectacions al servei d'autobús per l'asfaltat de carrers
El Consell d'Administració de l'ATM va aprovar dimecres passat l'aplicació, a partir de l'1 de gener de 2019, de la tarifa plana per als desplaçaments entre els diferents municipis de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), independentment de la zona tarifària a la qual pertanyin (zones 1, 2A, 2B i 2C), una mesura que inclou Badia del Vallès. Aquest nou model s'aplica únicament en els trajectes que tinguin origen i destí dins de l'àmbit dels 36 municipis que integren l'AMB i no suposa cap canvi de zona tarifària.

El Consell d'Administració de l'ATM va aprovar dimecres passat l'aplicació, a partir de l'1 de gener de 2019, de la tarifa plana per als desplaçaments entre els diferents municipis de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), independentment de la zona tarifària a la qual pertanyin (zones 1, 2A, 2B i 2C), una mesura que inclou Badia del Vallès. Aquest nou model s'aplica únicament en els trajectes que tinguin origen i destí dins de l'àmbit dels 36 municipis que integren l'AMB i no suposa cap canvi de zona tarifària.

Badia serà doblement beneficiada en la seva integració, perquè se situarà a la zona 1-2, un fet que farà que els bitllets per anar als municipis de la zona 2 mantinguin el preu actual. És a dir, els habitants de Badia podran anar a Barcelona en transport públic per la meitat de preu i no hauran de pagar més per anar a Sabadell.

Municipis que es beneficiaran de la tarifa plana de transport des de l'1 de gener de 2019

En el quadre es pot veure, en vermell, els municipis que, a partir de l’1 de gener de 2019, es beneficiaran de la tarifa plana.

L’acord també inclou els bitllets senzills de Ferrocarrils, Rodalies i autobusos

Els bitllets senzills, no integrats de FGC, Rodalies de Catalunya i autobusos metropolitans i interurbans també es regiran per aquesta tarifa plana quan cobreixin el trajecte entre dos municipis de l'AMB. L’acord beneficiarà a més de 3 milions de ciutadans i suposarà també un increment de la demanda de viatges que s’ha calculat en 4,6 milions de viatges nous. En la presentació de l’acord, ahir, es va anunciar que hi haurà una excepció, la T-16. Com que és un títol pensat per a la mobilitat local i escolar, només serà vàlida a la zona tarifària del nen, com fins ara.

A partir de l'any vinent a totes les relacions entre els 36 municipis metropolitans (18 de la primera corona i 18 a la segona corona, entre els que hi és Badia) se'ls aplicarà la tarifa equivalent a una zona tarifària. Per a la resta de desplaçaments entre qualsevol municipi de l'AMB i un municipi del sistema tarifari extern a l'àmbit metropolità es manté la zonificació actual del sistema. Per tant, cap viatge dins l'àmbit de l'ATM es veu perjudicat per la mesura.

El tribut metropolità i perquè gairebé no afecta Badia

La llei requereix preveure el finançament de mesures com la que es va aprovar ahir. Per això, l'AMB ha impulsat l'ampliació del tribut metropolità als divuit municipis de la segona corona que es beneficiaran de la integració i que, actualment, no el tenien implantat. El tribut metropolità s’aplica dins de l’Impost de Béns Immobles (IBI).

En el cas de Badia, però, la gran majoria de ciutadans no es veuran afectats per aquest tribut perquè l’ordenança de l’AMB que recull l’aplicació del tribut indica, en l’article 4, que “Estarán exentas del pago del tributo todas aquellas fincas residenciales que tengan un valor catastral inferior a 45.118,76 euros y que sean utilizadas para la primera residencia del propietario". Això fa que, per les característiques dels habitatges de la gran majoria d’edificis de Badia, no hagin de pagar-lo.

La creació d'aquesta zona metropolitana de tarifa plana s'emmarca en el futur model tarifari quilomètric que s'aplicarà a partir de l'any 2021 en l'àmbit de l'ATM de Barcelona i, posteriorment, a tot Catalunya. El nou model preveu una tarifació en funció dels quilòmetres de recorregut dins del sistema tarifari integrat, amb salts de 5 km a partir dels primers 10 km de trajecte, en convivència amb la nova zona de tarifa plana (36 municipis), que es mantindrà. També es podran crear altres àmbits de tarifa plana a diferents zones de Catalunya.

Publicat el 26.10.2018
COMPARTIR
Comparteix al FacebookCompartir a Twitter
^