Portada > Benestar social > Programa d'atenció i assessorament de la pobresa energètica
Botó que mostra/amaga menú lateral
Programa d'atenció i assessorament de la pobresa energètica

La Llei 24/2015, del 29 de juliol, de mesures urgents per a afrontar l'emergència en l'àmbit de l'habitatge i la pobresa energètica estableix una sèrie de mesures destinades a garantir el dret d'accés al subministrament d'aigua potable, llum i gas a persones i unitats familiars en situació de risc d'exclusió residencial.

Si us trobeu en aquesta situació, us heu d'adreçar als Serveis socials del municipi on, entre d'altres, us faran un informe socioeconòmic i l'informe de Risc d'Exclusió Residencial.

A més, podeu consultar els documents següents per conèixer els vostres drets, bonificacions i alguns consells per estalviar en les factures dels subministraments.

Informe de Risc d'Exclusió Residencial

Per beneficiar-se de les mesures establertes a la Llei encaminades a evitar els talls dels subministraments i establir ajuts o descomptes per poder gestionar el deute pendent, les persones interessades han de trobar-se en situació de risc dexclusió residencial. Per això, han dadreçar-se, presentant una instància, als Serveis Socials del municipi -on sels farà linforme de Risc dExclusió Residencial- i acreditar trobar-se en aquesta situació. (Aquest document no l'ha d'aportar la persona interessada, si no que l'ha d'omplir el personal de Serveis Socials. La persona interessada ha d'acreditar documentalment la situació que l'informe recull).

Sentén que les persones i unitats familiars es troben en situació de risc dexclusió residencial sempre que tinguin uns ingressos inferiors a 2 vegades lIRSC*, si es tracta de persones que viuen soles, o uns ingressos inferiors a 2,5 vegades lIRSC*, si es tracta d'unitats de convivència, o uns ingressos inferiors a 3 vegades lIRSC*, en cas de persones amb discapacitats o amb gran dependència. En el cas que els ingressos siguin superiors a 1,5 vegades lIRSC*, cal un informe dels serveis socials que acrediti el risc dexclusió residencial.

*veure Annex 1 (pàg. 5) de la Guia de Drets


Drets

- Guia de drets per a persones i famílies que tenen problemes econòmics per mantenir els subministraments d'aigua, llum i gas (editada per la Generalitat de Catalunya).

- Drets dels consumidors (www.gencat.cat)


Tarifes socials

- Informació sobre el preu voluntari per al petit consumidor (PVPC) i bo social. (www.gencat.cat)

- Vídeo: El 80% de les famílies no saben que tenen dret al bo social (YouTube - Diputació de Barcelona)

- Bonificacions del cànon de l'aigua (Agència Catalana de l'Aigua - www.gencat.cat)

- El cànon social de l'aigua (www.gencat.cat)


Consells d'estalvi energètic

- Consells per estalviar energia (www.gencat.cat)

- Consells per estalviar aigua (Agència Catalana de l'Aigua - www.gencat.cat)

- Com optimitzar la potència contractada (www.gencat.cat)

- Vídeo sobre mesures d'estalvi energètic (YouTube - Diputació de Barcelona)


Adreces i telèfons

- 012 Telèfon d'atenció ciutadana

- Oficina Municipal d'Informació al Consumidor

- Serveis Socials de Badia del Vallès

- Agència Catalana del Consum

- Servei de Consum de la Diputació de Barcelona

- Diputació de Barcelona - Pobresa energètica

- Generalitat de Catalunya - Pobresa energètica

 

^