PortadaPortada - Benestar socialBenestar socialPortada - Benestar social - Programa d'atenciˇ i assessorament de la pobresa energŔticaPrograma d'atenciˇ i assessorament de la pobresa energŔtica
Programa d'atenciˇ i assessorament de la pobresa energŔtica

La Llei 24/2015, del 29 de juliol, de mesures urgents per a afrontar l'emergŔncia en l'Ómbit de l'habitatge i la pobresa energŔtica estableix una sŔrie de mesures destinades a garantir el dret d’accÚs al subministrament d’aigua potable, llum i gas a persones i unitats familiars en situaciˇ de risc d’exclusiˇ residencial.

Si us trobeu en aquesta situaciˇ, us heu d'adrešar als Serveis socials del municipi on, entre d'altres, us faran un informe socioecon˛mic i l'informe de Risc d'Exclusiˇ Residencial.

A mÚs, podeu consultar els documents segŘents per conŔixer els vostres drets, bonificacions i alguns consells per estalviar en les factures dels subministraments.

Informe de Risc d'Exclusiˇ Residencial

Per beneficiar-se de les mesures establertes a la Llei encaminades a evitar els talls dels subministraments i establir ajuts o descomptes per poder gestionar el deute pendent, les persones interessades han de trobar-se en situaciˇ de risc dexclusiˇ residencial. Per aix˛, han dadrešar-se, presentant una instÓncia, als Serveis Socials del municipi -on sels farÓ linforme de Risc dExclusiˇ Residencial- i acreditar trobar-se en aquesta situaciˇ. (Aquest document no l'ha d'aportar la persona interessada, si no que l'ha d'omplir el personal de Serveis Socials. La persona interessada ha d'acreditar documentalment la situaciˇ que l'informe recull).

SentÚn que les persones i unitats familiars es troben en situaciˇ de risc dexclusiˇ residencial sempre que tinguin uns ingressos inferiors a 2 vegades lIRSC*, si es tracta de persones que viuen soles, o uns ingressos inferiors a 2,5 vegades lIRSC*, si es tracta d'unitats de convivŔncia, o uns ingressos inferiors a 3 vegades lIRSC*, en cas de persones amb discapacitats o amb gran dependŔncia. En el cas que els ingressos siguin superiors a 1,5 vegades lIRSC*, cal un informe dels serveis socials que acrediti el risc dexclusiˇ residencial.

*veure Annex 1 (pÓg. 5) de la Guia de Drets


Drets

- Guia de drets per a persones i famÝlies que tenen problemes econ˛mics per mantenir els subministraments d'aigua, llum i gas (editada per la Generalitat de Catalunya).

- Drets dels consumidors (www.gencat.cat)


Tarifes socials

- Informaciˇ sobre el preu voluntari per al petit consumidor (PVPC) i bo social. (www.gencat.cat)

- VÝdeo: El 80% de les famÝlies no saben que tenen dret al bo social (YouTube - Diputaciˇ de Barcelona)

- Bonificacions del cÓnon de l'aigua (AgŔncia Catalana de l'Aigua - www.gencat.cat)

- El cÓnon social de l'aigua (www.gencat.cat)


Consells d'estalvi energŔtic

- Consells per estalviar energia (www.gencat.cat)

- Consells per estalviar aigua (AgŔncia Catalana de l'Aigua - www.gencat.cat)

- Com optimitzar la potŔncia contractada (www.gencat.cat)

- VÝdeo sobre mesures d'estalvi energŔtic (YouTube - Diputaciˇ de Barcelona)


Adreces i telŔfons

- 012 TelŔfon d'atenciˇ ciutadana

- Oficina Municipal d'Informaciˇ al Consumidor

- Serveis Socials de Badia del VallŔs

- AgŔncia Catalana del Consum

- Servei de Consum de la Diputaciˇ de Barcelona

- Diputaciˇ de Barcelona - Pobresa energŔtica

- Generalitat de Catalunya - Pobresa energŔtica

 

AJUNTAMENT DE BADIA DEL VALL╚S
NIF P0831200A
Av. de Burgos s/n - 08214 Badia del VallŔs
TelŔfon: 93 718 22 16
Fax: 93 718 20 42
Correu-e: badia@badiadelvalles.net