Botó que mostra/amaga menú lateral
Notícies
Gran assistència de professors i professores a l'acte d'inici de curs celebrat a Badia del Vallès

acte inici de curs 2011-12 auditori municipalL'Auditori de Badia del Vallès ha acollit  a quasi bé, dos centenars de professors i professores de Badia i de Barberà del Vallès, en un acte que s'ha celebrat aquest matí, per tal d'iniciar el proper curs 2011-12.

Entre les diverses autoritats assistents es trobaven l'alcaldessa de Badia del Vallès, Eva Menor, el director dels Serveis Territorials d'Ensenyament del Vallès Occidental, Lluís Baulenas, l'inspector de zona, Josep Vallcorba, la directora del Servei Educatiu, Rosa Molinos i el Dr. Josep Moya, psiquiatra del servei de salut mental de l'Hospital Parc Taulí de Sabadell, qui per finalitzar l'acte ha impartit una conferència.   

L'alcaldessa Eva Menor que ha estat l'encarregada de donar la benvinguda a tot el professorat,  ha aprofitat l'avinentesa per demanar al Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya "que es facin tots els esforços possibles per mantenir els recursos necessaris en matèria d'educació”. En aquesta línea, també ha apuntat que “l'Ajuntament vetllarà per tal de garantir un dret tan essencial”.

Per la seva banda el Director dels Serveis Territorials d'Ensenyament del Vallès Occidental, Lluís Baulenas, amb diverses referències a l'antiga Roma, ha començat per fer repàs de les diverses actuacions de millora en matèria d'educació que s'han estat duent a terme. Entre elles ha destacat algunes com: l'implementació dels deures d'estiu, el Pla Impuls d'Anglès o el Programa Educat 2.0, entre d'altres. Seguidament, ha marcat algunes fites a assolir en aquesta matèria, com per exemple, la d'incrementar el percentatge d'alumnes que assoleixin la ESO, caminar cap a l'excel·lència amb eines per trobar criteris de qualitat, o el fet de potenciar la formació continuada al llarg de tota la vida. En aquesta línea, Baulenas ha volgut destacar l´èxit assolit amb el Pla Educatiu de l'Entorn, un programa que potencia la cohesió social.

A continuació, la directora del Servei Educatiu, Rosa Molinos, ha animat a tot el professorat a continuar treballant en les línees establertes i mantenir un dels projectes prioritaris , com és el projecte d'Inclusió a l'aula. Acte seguit, Molinos ha donat pas a l'inspector de zona, Josep Vallcorba, que ha estat l'encarregat de presentar al ponent, el Dr. Josep Moya, en la seva ponència:  “Del malestar en l'educació a la responsabilitat compartida”.

El Dr. Moya, psiquiatra de l'Hospital Parc Taulí de Sabadell, ha reflexionat entorn el món educatiu des de diferents prismes. Al llarg de la conferència, el Doctor ha exposat alguns canvis en la societat, canvis que segons ell, han propiciat un nou model educatiu. “ Els nens han passat a ser els centres del món i això comporta canvis”, ha apuntat. Després de desglossar les prioritats  de la societat actual,  ha derivat en el món educatiu, concloent que “la bona educació és una responsabilitat compartida, en primer lloc per part de les famílies i seguidament pels diferents agents socials: centres educatius, polítics i/o mitjans de comunicació”.

Publicat el 01.09.2011
COMPARTIR
Comparteix al FacebookCompartir a Twitter
MÉS ACTUALITAT:
^