Un any més, Badia del Vallès ha celebrat el tradicional Carnaval de divendres a diumenge. Una festa que ha tornat a demostrar la gran creativitat en la confecció de les disfresses dels badiencs i badienques. Els colors, la creativitat i la música han estat els protagonistes dels carrers de la ciutat.
El tret de sortida el van donar els adolescents del municipi, amb un improvisat pregó des del balcó de l'Ajuntament. Per segon any consecutiu, es va celebrar el Young Carnival. Aquest any, el Carnestoltes ha estat preparat pels delegats i delegades de l'INS Badia del Vallès i l'INS Federica Montseny. Van començar a organitzar-lo el mes de gener, amb reunions setmanals on van dissenyar els tallers infantils, la decoració, la realització del Rei Carnestoltes i la Young Carnival Party. De la mateixa manera, van contactar amb altres entitats del municipi (AMPA i Grallers) perquè donessin suport a l'esdeveniment. El Young Carnival va ser tot un èxit i va comptar amb una participació molt alta i una alta implicació per part del col·lectiu jove de Badia del Vallès.
El dissabte 1 de març va tenir lloc la tradicional rua del Carnaval Popular. Un total de 12 comparses inscrites i d'altres d’última hora, van recórrer els carrers badiencs, acompanyades en tot moment per multitud de persones, moltes d'elles disfressades, que a pesar del fred van donar color als carrers de la ciutat. La rua va finalitzar al Complex Esportiu, on el grup Magic Quality va animar la multitud de persones assistents, fins el lliurament de premis del concurs de disfresses.
L'alcaldessa, Eva Menor; el regidor de Cultura i Esports, Antonio Rodríguez i la regidora de Benestar Social, Igualtat, Gent Gran, Salut i Hàbits Saludables, Montserrat Carbonell, van ser els encarregats de lliurar els premis. La comparsa 'Montaña Rusa Sembala', disfressada de Dragon Khan, va guanyar el premi a la millor comparsa i l'entitat Hermandad Virgen del Rocío va obtenir el segon premi amb “Los Tiroleses”.
Els dos premis següents van ser d'una banda, per a la comparsa més divertida: “El billar”, de Can Sanfeliu i de l'altra, a la millor disfressa individual, “El playmobil gitano”. Tots els guanyadors i guanyadores van rebre un lot de productes en forma de paneres.
A continuació, totes les persones van poder gaudir de l'animació de la mà de les dj's Nipincha Nicorta, que van fer ballar tot el públic assistent fins ben entrada la mitja nit, vestides de superherois.
La jornada del diumenge 10 de febrer va començar amb la tradicional xocolatada, diferents tallers infantils i l'animació del grup Ot, Lou i el Noi de la Mandolina que van fer les delícies de la mainada. Després de la tradicional desfilada, cap a les 13.30 hores, l'alcaldessa, Eva Menor i el regidor d'Esports i Cultura, Antonio Rodríguez, van lliurar els premis del Concurs de disfresses Infantil i Familiar. La millor disfressa infantil va ser la d'un nen disfressat de “Mazinguer Z” i la millor disfressa familiar per a “Les quatre estacions”.
A banda, els paradistes del Mercat Municipal també van celebrar el Carnestoltes durant la jornada del divendres. Les dues llars d'infants, La Llavor i La Mainada, van fer rues per iniciativa pròpia pels carrers del municipi, acompanyades d'una animada batucada.







