Botó que mostra/amaga menú lateral
Notícies
Lliurament de premis del 13è Certamen Poètic de Badia del Vallès
guanyadora 13è certamen poèticAhir va tenir lloc l'acte de lliurament de premis del 13è Certamen Poètic de Badia del Vallès a l'Auditori Municipal . Un acte que va tenir una gran afluència de públic,  emmarcat dins de les activitats programades per Sant Jordi.

Hi van assistir L'Alcaldessa, Eva Menor, i la segona tinent d'Alcalde de l´Àrea d'Acció Social i Cultural, Raquel Gracia, que van ser les encarregades de lliurar els premis.

Els premis del certamen van consistir en un primer premi de 300 euros, per la guanyadora del Certamen, Eva Maria Gutierrez Tapia, amb el poema “Somriures”. Un segon premi, de 160 euros, destinat a en Miguel Moreno Ortiz, amb un emotiu poema “Kismayo”, dedicat a una jove de 13 anys que va morir lapidada a una ciutat Somalí per haver estat violada. I per últim, un premi local de 150 euros, pel poema titulat “Padre” de Marta Guerrero Díaz.

L'acte de presentació el va realitzar una emocionada Alcaldessa qui va destacar “el compromís polític de ser i sentir en femení”, tal com ho fes la poeta  Gioconda Belli, a qui es va dedicar el certamen. Menor va definir a l'autora com a “defensora de la identitat femenina a través d'una actitud revolucionària, tan necessària en la lluita per la igualtat efectiva en les relacions de gènere”. A més va ressaltar l'actitud revolucionària de Belli en “la forma d'abordar el cos i la sensualitat de la dona en una obra carregada d'erotisme i passió”. Abans de donar pas a la lectura dels poemes guanyadors, Eva Menor, va voler incidir en la idea de “viure la vida amb passió”  i va llegir un petit fragment de l'autora.

Després de que la presidenta de l´ associació Manantial Poético, llegís la biografia de Gioconda Belli i es recitessin els seus poemes en honor seu, es va donar pas a la lectura de quasi mig centenar de poemes lliures, tant de la pròpia entitat poètica local com d'entitats convidades de la comarca i de Barcelona.

Per finalitzar l'acte, abans de prendre un petit refrigeri,  la representant de cultura de l'Ajuntament, va fer  el lliurament de diplomes a les representants de les diferents associacions  convidades : El  Cor de  l'Art, El Glop, Pensamiento Poético, i especialment es va agrair la col·laboració i el recolzament de Manantial Poético en la organització de l'acte.

poemes guanyadors 13è certamen poètic

Podeu llegir els poemes guanyadors

Fitxer: poemes_guanyadors_certamen_poetic.pdf

Format: Acrobat-PDF
Pàgines: 3
Mida: 58.32 kB

Publicat el 22.04.2010
COMPARTIR
Comparteix al FacebookCompartir a Twitter
MÉS ACTUALITAT:
^