Botó que mostra/amaga menú lateral
Notícies
La modificació de l'equipament d'allotjament públic al carrer Saragossa i la nova convocatòria del concurs de recollida de residus centren el ple de l'11 d'abril
Ple extraordinari d'11 d'abril de 2019
Els principals temes tractats en el Ple Extraordinari de l'11 d'abril van ser la modificació puntual del Pla General Metropolità en la parcel·la d'equipament comunitari d'allotjament dotacional públic situat al carrer Saragossa, l'aprovació de modificacions de les Ordenances Fiscals i la declaració com a desert i nova convocatòria del concurs per a la recollida de residus i neteja viària.

El primer punt va tractar l'aprovació de modificacions de les Ordenances Fiscals del 2019.

La regidora Montse Jiménez va explicar que s'han detectat un parell d'errades que es rectificaran amb aquestes modificacions. Concretament, la número 12, d'ocupació de la via pública on es modificarà el règim de declaració i ingrés, que passa de liquidació a autoliquidació. En la número 20, per a la prestació de serveis socioeducatius, on no es van actualitzar les noves tarifes que va fer el servei, i també crear l'ordenança número 24 per al manteniment y neteja dels horts urbans municipals, que inclou la neteja i recollida de residus, el cost de consum d'aigua de rec i el manteniment de les parcel·les.

El regidor José Pérez, va indicar que el vot del seu grup, Badia en Comú seria en contra d'aquesta modificació i d'aquestes ordenances: "En primer lloc, votarem en contra de la modificació perquè vam votar en contra de les OOFF, per les ordenances en general i per una qüestió de coherència. I en segon lloc, en concret amb l'ordenança fiscal número 24, perquè vam proposar a la comissió informativa pertinent un barem diferent per cobrar el tema de l'aigua, cosa que va ser desestimada per l'equip de govern".

A l'hora de la votació, el punt es va aprovar amb 8 vots a favor del grup socialista; 7 abstencions (5 d'AEB, 1 del PP i 1 de la regidora no adscrita) i 2 vots en contra (Badia en Comú).

El següent punt, que va explicar la regidora Montserrat Jiménez, va ser la resolució de discrepàncies en les factures La Bruixa Neteges i manteniments SL, segons l'informe del servei de Territori, on s'especifica la necessitat de mantenir el servei mentre es resol el procés de licitació.

La regidora Teresa Carceller va afirmar que "és un servei que s'està prestant i que s'ha de pagar per tant, però no volem passar per alt fer la crítica, ja que això que avui estem votant és fruit d'una mala gestió en els temps, a l'hora de fer la licitació amb temps previ i tot i l'abús de les pròrrogues d'aquest contracte que sempre en aquí hem criticat que s'abusava".

El punt es va aprovar amb 15 vots a favor (8 PSC, 5 AEB, 1 PP i 1 Regidora no adscrita) i 2 abstencions (BeC).

A continuació es va sotmetre a votació l'aprovació d'operacions pendents d'aplicar de l'exercici 2018 al pressupost de 2019.
La regidora Montserrat Jiménez va proposar l'aplicació al pressupost de l'any 2019 d'una sèrie de factures que es van quedar sense crèdit a l'exercici 2018, la majoria d'elles, corresponents al pagament de subministraments.

La proposta es va aprovar per 8 vots a favor (PSC), 2 abstencions (1 del PP i 1 de la regidora no adscrita) i 7 vots en contra (5 d'AEB i 2 de BeC).

També es va fer l'actualització de l'Inventari municipal de Béns i drets de la Corporació a 31 de desembre de 2017, que s'eleva a un import total de 39.106.049,06 euros.

Aquest inventari es va aprovar amb 8 vots a favor (PSC) i 9 abstencions (5 AEB, 2 BeC, 1 PP i 1 de la regidora no adscrita).

Modificació de l'equipament comunitari d'allotjament al carrer Saragossa
La següent proposta era aprovar inicialment el projecte de modificació puntual del Pla General Metropolità en la parcel·la d'equipament comunitari d'allotjament dotacional públic situat al carrer Saragossa.


El regidor Rafael Moya, qui diu que la parcel·la ja està destinada a aquest ús, però amb unes característiques d'edificació que no són les òptimes. Es proposa passar d'un edifici de planta baixa més 4 a una planta baixa més 7, sense augmentar l'edificabilitat ni la densitat; és a dir, seguiran sent 32 llars en total. La intenció és moure l'edifici a les zones que no tenen ombra. El regidor va indicar també que l'impacte de la modificació als edificis del voltant serà inexistent. Les llars seran de lloguer dotacional públic, d'entre 55 i 60 metres quadrats i amb un preu inferior als 600 euros, ja que és la tipologia que més es demanda.

El regidor José Pérez va anunciar el seu suport perquè es pugui dur a terme aquest projecte.

El regidor Quim Duran va explicar que "Nosaltres entenem que Badia no pot suportar més volumetria d'habitatges. A Badia no cal construir més pisos, en tot cas el que cal és reformular quina és la política d'habitatge del govern d'aquest ajuntament.

Li va respondre l'alcaldessa, Eva Menor, que va voler destacar que discrepava de tota l'argumentació i que la zona en què es vol fer l'edifici és una zona acreditada de demanda habitacional. L'alcaldessa va voler posar en valor que s'ha planificat molt en temes d'habitatge.

El punt es va aprovar amb 12 vots a favor (8 PSC, 2 BeC, 1 PP i 1 de la regidora no adscrita) i 5 vots en contra (d'AEB).

Desert el concurs de neteja i convocatòria d'un de nou
A continuació es va declarar desert, i es va aprovar l'expedient, la convocatòria de licitació i l'aprovació de pròrroga extraordinària del contracte de serveis de recollida i neteja viària. Segons explica la regidora Encarna Rodrigo, els tècnics de l'Ajuntament manifesten que la causa principal de no presentar-se, ha estat que el preu de licitació no els resultava atractiu, ja que es partia d'uns preus molt ajustats i el benefici industrial era molt reduït.

Per tant, amb les modificacions que s'han incorporat en els nous plecs, es pretén millorar les condicions econòmiques. Les modificacions més significatives respecte als plecs anteriors són: l'increment del benefici industrial, que passa d'un 4 al 6; l'amortització dels vehicles i maquinària a 10 anys, en comptes de 8 en el plec anterior; l'actualització dels preus del material, maquinària i vehicles, a data de febrer del 2019; la reducció de la freqüència de recollida de la fracció de paper cartó, que en lloc de dues vegades a la setmana es realitzarà dues vegades les setmanes paris i una vegada les setmanes imparelles; els dos camions de recollida de residus de nova adquisició seran únicament de càrrega lateral; i s'ha modificat el redactat d'algunes de les clàusules recollides en els capítols 3 i 4, perquè siguin més comprensibles per a les empreses i aclarir que un operari pot prestar més d'un servei al llarg de la seva jornada diària i al llarg de la setmana. S'ha especificat que actualment l'encarregat realitza els serveis de la recollida de paper cartó de les dependències municipals i de les piles i els tòners. S'ha redactat un apartat específic del valor residual de les inversions i s'ha modificat el redactat de la puntuació d'alguns dels criteris d'adjudicació de la clàusula 8a del plec de condicions administratives, perquè el contingut sigui més entenedor, per a millorar l'evolució en general aplicable a cada criteri i per a afavorir la participació i la concurrència. La diferència respecte al preu anual de licitació de l'anterior era 1.130.386 anuals. Per a aquest és d'1.178.870. La diferència són +48.483,94. L'estimació econòmica per al 2019 s'ha considerat en el nou contracte que s'iniciarà per a l'1 d'octubre. Finalment va explicar les noves millores que s'han contemplat, tant en l'anterior com en aquest, la renovació i reubicació de tots els contenidors; renovació de tots els vehicles i maquinàries; previsió mínima del 5% d'estoc de contenidors per a substituir els que estiguin en mal estat; la neteja de grafitis i retirada de cartells de la via pública; neteja diària del carrer Algarve; reforç del servei de neteja durant la temporada de caiguda de les fulles; recollida de la fracció de vidre; recollida de tòners en equipaments municipals; disposar d'un equip d'hidropressió per a la prestació del servei en el municipi; entre altres millores.

La regidora no adscrita, Elisabet Ruiz, va indicar que el seu vot serà negatiu perquè no ha pogut votar per separat els diferents punts.

La regidora Teresa Carceller també va anunciar que el vot del seu grup seria negatiu.

El punt s'aprova amb 8 vots a favor (PSC), 1 abstenció (PP) i 8 vots en contra (5 AEB, 2 BeC i 1 de la regidora no adscrita), en segona votació i pel vot de qualitat de l'alcaldessa.
A continuació, es dóna compte de les obligacions trimestrals del 3r i 4t trimestre de 2018, relatiu al compliment de les obligacions trimestrals d'informació i assabentar-se de l'Informe d'intervenció, corresponent al tercer i quart trimestre de l'exercici 2018, relatiu al compliment de les obligacions trimestrals d'informació.

Discursos d'acomiadament
Un cop finalitzat el ple, Eva Menor vol fer un acomiadament: "Donar-vos les gràcies a tots els regidors i regidores que heu format part d'aquesta legislatura. Ha estat un plaer compartir estones d'acords i de desacords. Els que sé ja que no participeu o que no esteu inclosos dintre de cap llista electoral, espero tornar-vos a veure per fer algun cafè o fer alguna xerradeta. Que tingueu molta sort en el futur de les vostres vides personals i professionals. I els que si que formeu part de candidatures, que us vagi relativament bé, però no gaire. Doncs ha estat un plaer coincidir amb tots vosaltres. Posar en valor la feina que fan tots els regidors i regidores, perquè és una feina de dedicació al servei públic, des de diferents mirades, moltes vegades en desacord, però jo crec que és una tasca que s'ha de posar en valor i de nosaltres depèn que ens tornem a sentir o que la societat i la ciutadania torni a sentir que nosaltres som servidors públics i no altra cosa que a vegades es diu de tots nosaltres".

El senyor José Pérez diu: "En primer lloc agrair a totes i a tots, a tots els regidors i regidores i a tot l'equip de la casa. El debat actiu i la tolerància que hi ha hagut, des de la discrepància, des de diferents posicions i arguments i moltes vegades, a vegades sense comprendre'ns, però sempre hi ha hagut una gran tolerància. Aprofito també per a demanar disculpes si en algun moment a algú he ofès de paraula o d'acte. Si ho he fet, demano disculpes, mai ha estat la meva intenció en política discutir-me amb ningú ni ofendre a ningú, simplement defenso una sèrie de punts de vista que considero legítims i que trasllado aquí les impressions i els pensaments d'una assemblea que vol i que pensa o que opina el millor per a Badia. Jo crec que en política estem com en la vida, estem fent un enorme viatge i en aquest viatge perquè encertem, fallem, i com hem intentat a vegades el grup de BeC, hem posat una mica de poesia en algunes de les nostres intervencions. Jo crec que la poesia és un instrument de transformació, és una eina de construcció massiva, ens fa falta molta poesia en la nostra vida. I acabaré, no cal dir-ho, amb un poeta, amb un poema, que és una traducció que és va fer del poema de Cavafis, que és del viatge a Ítaca".
El regidor Quim Duran va explicar: "No parlaré personalment. En tot cas esperarem al ple d'actes per poder dir el que sentim. Avui sentim, evidentment en l'àmbit personal, sensacions ambivalents, i en tot cas, com sabeu que a l'assemblea de l'AEB ho hem de parlar tot, també parlarem perquè em sembla que els 5 regidors de la nostra assemblea no formaran part, a priori, de la vida institucional d'aquesta ciutat. Això no vol dir de la vida social, cultural, esportiva, de Badia del Vallès. Gràcies".

Finalment, la regidora no adscrita, Elisabet Ruiz va dir: "Estic molt agraïda a l'oportunitat que la ciutadania de Badia en el seu moment va brindar cap a la meva persona, cap a l'equip en el qual em vaig presentar, evidentment. I crec que les persones que aquí formem part, estic segura que tots hem actuat de la manera més honesta possible, és defensant cadascun el seu posicionament amb diferents controvèrsies. No ha estat tot un camí de roses, almenys per al meu, ha estat un camí dur. Ha estat un camí de moltíssim aprenentatge, en l'àmbit personal i humà sobretot, en l'àmbit de coneixements, evidentment. I bé, donar les gràcies a tots vosaltres i a tota la ciutadania de Badia que m'ha permès estar aquí i portar les seves veus, les seves inquietuds, en la mesura que cadascun ha anat aportant i així ho he fet, estant més d'acord o estant menys d'acord també ho he fet. Gràcies".

Publicat el 15.04.2019
COMPARTIR
Comparteix al FacebookCompartir a Twitter
MÉS ACTUALITAT:
^