Badia del Vallès - transparència
TRANSPARÈNCIA RETIMENT DE COMPTES DADES OBERTES PARTICIPACIÓ SEU ELECTRÒNICA
CERCADOR
Botó que mostra/amaga menú lateral
Notícies
L'Ajuntament impulsa la transparència amb dues eines per a la millora del retiment de comptes
L´Ajuntament impulsa la transparència amb dues eines per a la millora del retiment de comptes
L'Ajuntament de Badia del Vallès impulsarà la transparència en la gestió municipal amb el projecte de millora del retiment de comptes mitjançant dues eines digital al web municipal per al seguiment i avaluació del Pla d'Acció Municipal (PAM) i d'execució dels pressupostos.

L'objectiu és millorar el procés de retiment de comptes, entès com un conjunt de mecanismes en l'entorn web que permetran explicar a la ciutadania els objectius i resultats, responent a les necessitats i als interessos de la població.

Aquest projecte es posa en marxa després de la realització de dos projectes més, Badia Transparent i Badia Transparent II part, orientats a l'elaboració de cartes de serveis, formació, la igualtat de gènere i el portal de transparència.

El projecte, que es fa gràcies a la concessió d'una subvenció per al desenvolupament d'activitats en l’àmbit de la transparència atorgada per l'Agència de la Transparència de l’Àrea Metropolitana de Barcelona, consta de dues fases:

1. Implementació, activació i personalització d'una eina digital de seguiment i control del Pla d'Acció Municipal (PAM)
El PAM és un compromís polític davant la ciutadania que concreta les accions que el govern municipal preveu fer com a Ajuntament i també permet que la ciutadania conegui els projectes de futur i pugui valorar-los.

Aquesta eina oferirà informació en un panell, en temps real, sobre el grau de compliment dels compromisos adquirits en el PAM, amb accés al detall de l'evolució dels mateixos i reforçant una estructura de retiment de comptes publicant els informes d'evolució en la seva execució. També s'identificarà si hi ha retards rellevant i les seves causes.

En un primer moment se centrarà en el PAM, però la intenció és aplicar-ho a la resta de plans estratègics i sectorials. De cara a anys vinents, amb aquesta eina també es podrà fer l'elaboració de diferents plans un procés col·laboratiu, ja que permet a la ciutadania opinar sobre les prioritats establertes i fer-ne comentaris.

Cada actuació quedarà relacionada amb la partida pressupostària a la qual està assignada, i es podrà verificar les xifres associades a cadascuna d'elles.

Aquesta informació serà actualitzada per part del personal tècnic de l'Ajuntament i es contrastarà internament, com a mínim amb una reunió semestral per valorar possibles desviacions.

2. Implementació, activació i personalització de l'eina de seguiment del pressupost municipal
Es posarà a disposició de la ciutadania tota la informació rellevant del pressupost municipal, amb introducció del seu contingut, els indicadors principals, la visualització interactiva de les principals despeses i ingressos, amb l'objectiu que tingui un millor detall de la distribució de les despeses municipals i una evolució i contextualització de l'evolució de la despesa per habitant i despesa total, navegador per partides, per poder explorar l'estructura completa de despeses i ingressos, així com evoluciona l'execució del pressupost, amb indicació del conjunt de proveïdors i les seves facturacions.

Es disposarà d'un cercador autopredictiu de partides per poder accedir-hi amb un sol clic.
De cara a anys vinents, es podrà publicar un esborrany del pressupost de l'exercici vinent perquè pugui ser consultat i analitzat, de manera que la ciutadania pugui opinar si en una partida proposada vol o no invertir un percentatge major, menor o deixar-ho igual. D'aquestes aportacions anonimitzades es farà un informe públic visual dels resultats.

Ambdues eines estaran connectades amb el portal de transparència i amb el portal web de l'Ajuntament.

El cost aproximat del projecte és de 13.120 euros, IVA exclòs. El percentatge de subvenció respecte del total del projecte per part de l'Agència de la Transparència de l’Àrea Metropolitana de Barcelona és del 90%.

Publicat el 29.10.2021
COMPARTIR
Comparteix al FacebookCompartir a Twitter
MÉS ACTUALITAT:
×  
Eva Menor informa sobre l'estat d'emergència per sequera a Badia Eva Menor informa sobre l'estat d'emergència per sequera a Badia
^