Botó que mostra/amaga menú lateral
Notícies
Inici de les obres del carril bici i del camí per a vianants entre Badia i Cerdanyola a la carretera del Riu i recuperació ambiental del Riu Sec
Àmbit de l'actuació
Aquests dies s'han iniciat les actuacions preliminars de les obres per a la connexió del carril bici i del camí per a vianants entre Cerdanyola i Badia en la carretera del Riu i la recuperació ambiental de l'entorn del Riu Sec. El carril bici de doble sentit se situarà a la banda nord i el carril per a vianants, a la banda del Riu Sec. A més, es col·locaran bancs i lluminàries i es plantaran arbres i plantes de ribera. La zona adjacent al parc de la Segona República s'adequarà com a refugi climàtic.

Aquestes obres s'engloben dins l'estratègia dels dos ajuntaments d'impulsar projectes de pacificació i de millora de la mobilitat i l'accessibilitat entre els dos municipis, amb l'objectiu de fer aquest itinerari més segur i agradable tant per ciclistes com per vianants, mitjançant la recuperació ambiental del Riu Sec.

Recorregut segur i agradable per a vianants i ciclistes

L'any 2018, l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) va executar un camí per a vianants i bicicletes entre els municipis de Badia del Vallès i Cerdanyola del Vallès, seguint el marge dret del Riu Sec.

Les obres que es faran ara comunicaran aquest camí existent mitjançant un recorregut segur i agradable per a vianants i ciclistes, ja que se segregarà, per una banda, la via pedalable en totes les zones possibles i s'adequaran els paviments, es col·locaran bancs i lluminàries i es renaturalitzaran els espais contigus.  Es plantaran lledoners, moreres de paper i altres arbres i plantes de ribera seguint la guia de plantacions de l'Agència Catalana de l'Aigua.

L'amplada dels carrils dels vehicles es reduirà de 4 metres d'amplada per cada sentit a 3,2 metres, amb l'objectiu de guanyar espai per tal que la nova via ciclable tingui un carril per cada sentit de la circulació. La banda nord, és a dir la zona a tocar amb el talús de la C-58, estarà destinada pel carril bici, i la zona contigua al riu serà el camí per vianants.

Refugi climàtic al parc de la Segona República

A més, s'adequarà la zona adjacent al parc de la Segona República com a refugi climàtic, amb plantacions d'arbres que ajudin a incrementar la superfície d'ombra fins al 75% de la cobertura, amb reg automàtic, bancs i una font.

Un 90% aproximadament de l'actuació discorre dins del municipi de la Badia del Vallès, i la resta, dins del municipi de Cerdanyola del Vallès.

Les obres tenen previst començar aquest mes de setembre, amb una durada aproximada de 7 mesos. Aquestes actuacions, per un valor total de 864.914,84 euros, són finançades per l'Àrea Metropolitana de Barcelona, dins del programa de sostenibilitat ambiental (PSA).

Publicat el 04.09.2025
COMPARTIR
Comparteix al FacebookCompartir a Twitter
MÉS ACTUALITAT:
^