Botó que mostra/amaga menú lateral
Notícies
El Ple Extraordinari de 24 de juliol aprova el nou servei de recollida de residus i de neteja viària
Ple extraordinari de 24 de juliol de 2019
El Ple Extraordinari celebrat el 24 de juliol de 2019 va aprovar el nou servei de recollida de residus i de neteja viària. També va fixar les festes locals de l'any 2020, entre altres temes.

La sessió es va iniciar sense les regidores Ana Luque i María José Infante, que van excusar la seva assistència per motius personals.

El primer punt de l'ordre del dia era l'actualització de l'inventari de béns de les entitats locals a 31 de desembre de 2018, que es va xifrar en 38.107.601,40 euros a 31 de desembre de 2018. En la votació, va aconseguir 9 vots a favor, del grup socialista, i 7 abstencions.

14 d'abril i 2 de novembre, festes locals per a l'any 2020
A continuació es va proposar com a festes locals corresponents a l'any 2020 el 14 d'abril i el 2 de novembre. José Manuel López, de Totes Fem Badia, va anunciar el vot a favor del seu grup, ja que s'havien acordat les dates amb les escoles de Badia, però va demanar que l'any vinent es marquin unes dates més significatives, consensuades. La proposta va aconseguir la unanimitat.

Canvis a la plantilla de personal municipal
Pel que fa a l'aprovació inicial de la modificació de la plantilla de personal municipal, es va proposar el canvi de denominació d'un lloc de treball, de director de servei assessor de l'equip de Govern a director d'àrea i la reclassificació dels agents de la policia local, de C1 a C2.

La regidora Montserrat Jiménez va explicar que hi ha dos llocs de treball reservats a personal eventual; un d'ells és el director de serveis, que es va decidir canviar en ple a assessor de l'equip de Govern, és necessari modificar la plantilla municipal, i es va crear el lloc de director d'àrea, sense dotació pressupostària. La regidora va voler recalcar que aquest canvi no suposa cap despesa addicional per a l'Administració.

La regidora Jiménez va informar que s'havia detectat un error en el subgrup d'agents de la policia local, que es modifica, de C1 a C2, sense efectes retributius, un canvi que és indispensable per als processos per cobrir les vacants.

El regidor Juan José Barcala, de Ciutadans, que va indicar que estava a favor de la correcció d'un error, però que el seu vot seria negatiu perquè no creien necessària un lloc de feina més a l'Ajuntament.

La regidora de Totes Fem Badia Nerea García va considerar excessiva la despesa en càrrecs de confiança i dedicacions i es va preguntar per què aquesta plaça si ja està coberta per un altre càrrec. La regidora va explicar que havien demanat que el punt es separés en dues parts i no va ser acceptat.

Va respondre l'alcaldessa, Eva Menor, que va indicar que les funcions estan en el decret de cartipàs i es poden consultar. En la votació va aconseguir 9 vots a favor, del grup socialista, 5 en contra, de Totes Fem Badia i una abstenció, del representant d'ERC.

Resolució de discrepàncies en factures del servei de neteja d'edificis municipals
Respecte a la resolució de discrepàncies per a la justificació de les factures del servei de neteja d'edificis i dependències municipals dels mesos de maig i juny de 2019, es va proposar resoldre la discrepància a favor de l'àrea d'Entorn Urbà i Dret a la Ciutat.

La regidora Jiménez va proposar resoldre a favor del criteri d'àrea d'Entorn Urbà i pagar les factures de maig i juny per la necessitat de mantenir aquest servei.

El regidor López Deiros va reconèixer que es tracta d'un servei bàsic que cal complir i per això va anunciar que el seu grup votaria a favor.

La proposta es va aprovar per unanimitat.

Nou contracte de recollida de residus i de neteja urbana
El següent punt del dia era la proposta d'adjudicació del contracte administratiu de serveis de la recollida i transport de residus i de neteja viària a l'empresa Ascan Servicios Urbanos SL, en ser la millor oferta presentada, per un import d'1.027.787,49 euros, sense IVA, i nomenar responsable a la tècnica de Medi Ambient.

La regidora Encarna Rodrigo va destacar que l'oferta d'Ascan era la millor perquè incorpora una sèrie de millores, com la incorporació de la tercera barretera petita per a vials interblocs, l'adequació amb pintura de les àrees dels contenidors, la realització de campanyes per 1,25% del pressupost anual i la incorporació de 50 hores addicionals.

La regidora va voler fer valdre la millora del plec de condicions, pel que fa a la renovació i reubicació dels contenidors i la renovació de vehicles i maquinària. També va destacar la neteja manual diària del carrer Algarve, i el manteniment en condicions òptimes de tots els contenidors.

Altres avantatges és l'increment en la freqüència de recollida. Es duplicarà la recollida d'envasos i s'ampliarà la recollida de paper.

El contracte també contempla la neteja de papereres, la retirada d'animals morts, la neteja i reposició de materials als pipicans i la inclusió de persones amb dificultat en la contractació, de dones víctimes de violència de gènera i de persones amb dificultats de reinserció social.

La data de formalització és l'1 de setembre.

La regidora de Ciudadans, Amalia Frutos va explicar que tot i oferir moltes millores, el seu grup votaria en contra perquè no s'augmenta el nombre de treballadors.

Pilar Paz, de Totes Fem Badia, va comentar que es podia haver municipalitzat el servei. Segons va dir, s'aprovarà un contracte de 10 anys durant els quals es perd aquesta possibilitat. També va dir que s'hauria d'haver fet un estudi més detallat i va alertar sobre la puntuació tècnica de l'empresa, inferior a altres que s'havien presentat. La regidora va proposar una comissió de seguiment.

La regidora Encarna Rodrigo va respondre que l'empresa té l'obligació de subrogar el personal i que el fet de contractar personal nou és qüestió de l'empresa, que l'Ajuntament ha de vetllar per la qualitat del servei.

La regidora Pilar Paz també va demanar el nombre de places d'aparcament afectades per l'augment de contenidors. L'alcaldessa va respondre que li facilitaran aquesta informació.

El nou contracte va ser aprovat amb 9 vots a favor del grup socialista; 2 en contra, de Ciutadans, i l'abstenció de la resta de grups.

El següent punt tractat va ser la modificació de crèdits pel programa Llançadora d'Ocupació Badia 2019 i transferència de crèdits.

Montserrat Jiménez va explicar que es tractava d'una generació de crèdit de capítol 4 per 26.000 euros, per una subvenció de la Diputació de Barcelona relativa al conveni amb la Fundación Santa María La Real pel projecte Llançadora d'Ocupació. L'altra transferència és de capítol 4 a 2, de 5,000 euros per un conveni amb MésQueEsport, en aquest cas era només un canvi de capítol.

Pilar Paz va voler saber a quantes persones es dedicarà aquest projecte i va indicar que 4 mesos són molt pocs per inserir persones en el món laboral. També va explicitar que el seu grup voldria tenir informació sobre els resultats obtinguts.

El regidor Iván Sanz va respondre que l'objectiu del projecte és empoderar les persones i dotar-les d'eines per obrir-se camí en el mercat laboral. Dels resultats s'informarà en la comissió informativa pertinent.

La proposta es va aprovar amb els vots favorables del grup socialista i l'abstenció de la resta de grups.

A continuació es va tractar la proposta d'aprovació extrajudicial de crèdits i la modificació de crèdits.

Montserrat Jiménez va explicar que un cop feta la modificació pressupostària es procedeix a un reconeixement de crèdit per 511,395,73 euros provinents de capítol 1 per a la formació de personal, capítol 2 per a factures del 2018, de capítol 3 són interessos de demora i despeses financeres i casos relacionats amb ajudes socials.

Nerea García va anunciar el vot en contra del seu grup perquè "no és el nostre pressupost", i va formular diverses qüestions com que la xifra de romanent de tresoreria en un pressupost de 12 milions d'euros indica que cal un major rigor.

Montserrat Jiménez va respondre que un pressupost és una eina de planificació i que no hi ha cap pressupost que mostri amb exactitud perquè hi ha fets que són difícils de preveure.

Eva Menor va destacar que els grups poden anar consultant les execucions trimestrals per poder fer afirmacions més ajustades a la realitat i que sempre hi ha desquadraments per subministrament, impagats i rebuts. També va insistir que són els tècnics els que fixen les partides pressupostàries seguint criteris tècnics, no polítics.

El punt es va aprovar amb els vots a favor del grup socialista i els vots en contra de la resta de grups.

Pel que fa a l'activitat de control, es va donar coneixement de resolucions d'alcaldia del cartipàs municipal 2019-2023 i donar compte del tancament i liquidació del Pressupost 2018.

En aquest segon punt, Montserrat Jiménez va voler destacar que la corporació local compleix amb l'objectiu d'estabilitat pressupostària, amb la regla de despesa així com l'objectiu de deute públic.

Important reducció en el termini de pagament a proveïdors, de 37 a 21 dies
Finalment, es va donar compte dels informes de morositat del 1r i 2n trimestre de 2019. Montserrat Jiménez va explicar que el període mitjà de pagament a proveïdors va ser de 37,92 dies en el primer trimestre, i de 21,16 dies en el segon trimestre.

L'alcaldessa, Eva Menor, va voler felicitar el servei d'economia per la reducció tan important del període mitjà de pagaments.

Publicat el 26.07.2019
COMPARTIR
Comparteix al FacebookCompartir a Twitter
MÉS ACTUALITAT:
^