Botó que mostra/amaga menú lateral
Notícies
El Ple Extraordinari crea cinc comissions informatives, fixa el règim retributiu i dedicació dels integrants del ple i designa dos càrrecs de personal eventual
Ple extraordinari de 3 de juliol de 2019
El Ple Extraordinari del 3 de juliol de 2019 es va iniciar amb la lectura institucional del manifest que es va llegir el 28 de juny, el dia en defensa de la comunitat LGTBIQ+ per part de l'alcaldessa, Eva Menor. El manifest explica la lluita per la igualtat de drets d'aquesta comunitat des dels fets d'Stonewall, als Estats Units fa 50 anys, quan centenars de persones es van enfrontar als policies. 50 anys després es continua lluitant contra els discursos de l'odi.

Es va excusar la presència del regidor Juan José Barcala, del grup Ciutadans, que no va poder assistir per motius personals.

El primer punt del dia va ser fixar la periodicitat de les sessions del Ple Municipal, que tindran lloc l'últim dimecres no festiu de cada mes a les 18 hores. La proposta va aconseguir la unanimitat del ple.

A continuació es va proposar la periodicitat de les sessions de Junta de Govern Local per celebrar-se els dimecres no festius a les 10 hores. Es va aprovar per 11 vots a favor i 5 abstencions

El següent punt era la constitució dels grups polítics municipals: grup socialista, amb el regidor Rafael Moya com a portaveu i Josep Martínez, com a suplent; Totes Fem Badia, amb Nerea García com a portaveu, i suplent, Ana Luque; Ciutadans, amb Amalia Frutos de portaveu, i suplent Juan José Barcala; i ERC, amb Roberto Castillo de portaveu. El punt es va aprovar per unanimitat.

Creació de cinc Comissions Informatives
Respecte a la creació i composició de les Comissions Informatives i la Comissió Especial de Comptes, es va proposar la creació de la Comissió Informativa de Presidència, Planificació Estratègica i Regeneració Urbana; Comissió Informativa de Serveis Centrals; Comissió Informativa de l'Àrea de Ciutadania i Drets Civils; Comissió Informativa d'Entorn Urbà i Dret a la Ciutat; i Comissió Informativa de Promoció Social i Acompanyament Educatiu. La comissió informativa de Serveis Centrals assumirà les funcions de la Comissió Especial de Comptes. Aquestes comissions permanents tindran com a funció sotmetre a estudi i dictamen les propostes que es presentaran al ple. Excepte la Comissió de Comptes, aquestes comissions celebraran reunions de caràcter mensual. Serà presidenta l'alcaldessa o membre de la corporació en qui delegi.

El regidor Rafael Moya va explicar que proposen la creació de cinc comissions informatives per la nova estructura del cartipàs municipal. Aquestes comissions estan integrades pels membres designats pels diferents grups polítics en proporció a la representativitat de cada grup, per vot ponderat; és a dir, cada membre representa a tot el seu grup.

La regidora de Totes Fem Badia, Anna Luque, va dir que aquest cartipàs no afavoreix les persones i que hi ha un excessiu nombre de dedicacions i una pujada de sous injustificable i, segons va destacar, molt significativa respecte a la legislatura anterior. Per això, va anunciar el vot en contra del seu grup.

L'alcaldessa, Eva Menor, va respondre indicant que l'organització obeeix al programa electoral i que té un vessant polític.

El punt es va aprovar amb 10 vots a favor, 4 en contra i 2 abstencions.

El següent punt era l'aportació grups polítics municipals que proposava una indemnització mensual fixa de 890 euros per cada grup, i la variable, de 10 euros per regidor. Així, el grup socialista té una indemnització total mensual de 990 euros: Totes Fem Badia, de 930 euros; Ciutadans, de 910 euros i ERC, de 900 euros.

El regidor Rafael Moya va donar les gràcies als grups polítics per les seves aportacions.

A continuació, el regidor d'ERC, Roberto Castillo, va destacar que la proposta final era totalment diferent de l'anterior, motiu pel qual va anunciar el seu vot a favor, ja que la proposta "ha nascut fruit del debat, diàleg i consens". El regidor també va indicar que espera que aquesta proposta sigui el principi d'una legislatura que estigui condicionada pel diàleg i el consens.

La regidora Nerea García va donar les gràcies per tenir en compte les seves propostes i per arribar a un consens.

La proposta va ser aprovada per unanimitat.

Règim retributiu i dedicació de regidors i regidores
El següent punt era el règim retributiu i la dedicació de regidors i regidores.

Els membres del ple que no desenvolupin les tasques amb dedicació no exclusiva ni parcial percebran les quanties següents que restaran condicionades a l'assistència: assistència a la Junta de Portaveus, 100 euros; a comissions informatives, 300 euros; a plens, 300 euros, a altres òrgans col·legiats, 100 euros, a comissions extraordinàries, 100 euros. En tot cas, el màxim mensual a percebre per regidor no podrà superar els 800 euros mensuals.

Pel que fa als membres de la corporació amb dedicació exclusiva o parcial, no rebran les anteriors quanties i tindran les següents dedicacions i retribucions: alcaldessa, 100% de dedicació i 3.500 euros bruts mensuals; 1 tinent d'alcaldessa amb 100% de dedicació i 3.500 euros bruts mensuals; 4 tinents d'alcaldessa amb un 80% de dedicació i 3.000 euros bruts mensuals; un regidor, amb 60% de dedicació i 2.100 euros bruts mensuals; tres regidors, amb el 35% de dedicació i 1.300 euros bruts mensuals;

El regidor Rafael Moya va donar les gràcies a les aportacions dels grups i va destacar que les quanties que reben els regidors que no tenen dedicació exclusiva o parcial estan condicionades a l'assistència però que tenen en compte tota la feina prèvia de preparació.

Pel que fa als regidors amb dedicació exclusiva o parcial, Rafael Moya va posar com exemple el sou de l'alcaldessa, que puja un 5% respecte al de l'any 2015, que representa les mateixes pujades de sou que han rebut el personal de l'Ajuntament. Respecte al total de sous hi ha un increment, ja que ara hi ha dos regidors més a l'equip de Govern. Moya va voler destacar que els regidors amb dedicació treballen molt més temps que l'estipulat, "al 100% dedicats als nostres veïns i veïnes, de dilluns a diumenge".

A continuació Nerea García va indicar que la renda mitjana a Badia és de 21.603 euros anuals i va afirmar que "amb aquest cartipàs, l'equip de Govern s'allunya més encara de la realitat del nostre poble i que això no és just pels nostres veïns i veïnes". La regidora de Totes Fem Badia va afirmar que el que feien era "enriquir-se a costa de les famèliques arques municipals". Per aquests motius, va anunciar que el seu grup votaria en contra.

La va respondre l'alcaldessa, que va dir que respecte a l'increment anual de sous, és el mateix que ha registrat el personal de l'Ajuntament, tal com es va fixar en mandats anteriors.

Amb el nou sou per a aquest mandat, l'alcaldessa va destacar que el sou és lleugerament inferior, així que es pot dir que manté el sou de la legislatura anterior. Eva Menor va voler incidir en què tant l'alcaldessa com els tinents d'alcalde tenen una responsabilitat personal i patrimonial: "De cada acte administratiu, tenim una responsabilitat que responem amb el nostre patrimoni". Per fixar els sous, Eva Menor va dir que es van fixar en el personal tècnic d'aquesta casa amb responsabilitats similars: "Tenint en compte el sou de la secretària-interventora, així hem fixat el sou de l'alcaldessa; tenint en compte el sou dels directors d'àrea així hem fixat el sou dels tinents d'alcaldessa, i tenint en compte el sou dels tècnics i treballadors, així hem fixat els sous de la resta de regidors i regidores".

Eva Menor va explicar que les indemnitzacions que cobren els regidors de l'oposició estan per sobre de les que perceben en altres municipis, per la qual cosa va concloure "que hi ha una doble vara de mesurar, si s'està al Govern o a l'oposició". L'alcaldessa va dir que li semblava demagògic dir que baixar el sou solucionarà els problemes de Badia i va concloure que "el que cal exigir és que tothom exerceixi la seva dedicació amb responsabilitat, que treballi per Badia i que cada cop que es prenguin decisions sigui per al bé comú i la millora d'aquesta ciutat i des d'una perspectiva de ciutat i no partidista".

També va posar com a exemple d'anàlisi simplista que l'hora d'un regidor de govern, per exemple de l'alcaldessa, surt a 21 euros, i que els regidors de l'oposició, en funció de la dedicació poden cobrar uns 150 euros l'hora. "Quan se'ns planteja que per tenir un sou de 21 euros l'hora degradem la política i ens estem enriquint, doncs nosaltres podríem fer el mateix conte i plantejar-nos qui s'està enriquint". L'alcaldessa va destacar que "la dedicació a totes hores els 365 dies de l'any l'ha vista la ciutadania i per això ens han atorgat la seva confiança".

El punt es va aprovar amb 11 vots a favor, 1 abstenció i 4 en contra.

Determinació del personal eventual
El següent punt va ser la determinació, número, i característiques del personal eventual. cap de Gabinet d'Alcaldia, amb dedicació ordinària i retribució de 3.396,26 euros bruts mensuals; assessor de l'equip de Govern adscrit a l'Àrea d'Entorn Urbà i Dret a la Ciutat, dedicació ordinària, retribució de 3.037,58 euros bruts mensual.

El cap de Gabinet d'Alcaldia durà a terme les funcions d'establir les polítiques de personal, organització administrativa i de les diferents àrees funcionals, dissenyar les estratègies i procediments dels àmbits funcionals a partir de les directrius i programes polítics, plantejar, supervisar i dur a terme els objectius a curt, mitjà i llarg termini dels diferents àmbits funcionals de l'organització, assessorar l'estament polític per a les directrius i polítiques a desenvolupar,

L'assessor de l'equip de Govern adscrit a l'Àrea d'Entorn Urbà i Dret a la Ciutat desenvoluparà l'estratègia i procediments en matèria dels àmbits funcionals de l'Àrea d'Entorn Urbà, a curt, mitjà i llarg termini.

Rafael Moya va explicar que els dos llocs de personal eventual eren els mateixos que ja existien a l'Ajuntament i desenvolupant les mateixes tasques. El regidor va voler destacar públicament el treball que han anat desenvolupant aquestes dues persones.

La regidora Ana Luque va indicar que Totes Fem Badia era un partit nou i va insistir que en aquest punt hi havia de nou una despesa econòmica fora de lloc per les rendes de la població de Badia i en la creació de dos càrrecs de confiança que podien ser un. La regidora de Totes Fem Badia es va mostrar en desacord amb les funcions del cap de Gabinet d'Alcaldia que es defineix com la persona que ha d'establir la política econòmica i de personal de l'organització i es va preguntar si aquestes funcions no les hauria de desenvolupar personal funcionari.

Eva Menor va respondre que la regidora Ana Luque va formar anteriorment part del consistori com a regidora i amb un company que va ser càrrec de confiança del partit Iniciativa per Catalunya-Verds: "És el mateix de sempre, quan nosaltres governem no ens semblen malament els càrrecs de confiança, quan governen els altres, sí que ens semblen malament". A continuació va indicar que "els càrrecs eventuals són destituïts quan cessa l'equip de Govern i no tenen uns salaris desproporcionats en comparació amb la resta de personal, tot el contrari, crec que cobren una mica menys que la resta de personal de la seva categoria professional; tots dos són persones professionals, amb la titulació requerida i jo em sento molt orgullosa de la feina que fan aquestes dues persones".

El punt es va aprovar amb 10 vots a favor, 5 vots en contra i una abstenció.

A continuació es va designar l'alcaldessa, Eva Menor, com a representant de Badia al Consell Metropolità de l'AMB, per 10 vots a favor i 6 abstencions.

Finalment, es va donar compte de les Resolucions de l'alcaldia referents al Cartipàs Municipal.

Publicat el 08.07.2019
COMPARTIR
Comparteix al FacebookCompartir a Twitter
MÉS ACTUALITAT:
^